• 5 januari : Gezellige Strandtraining en Nieuwjaarsreceptie v.v.Rhoon

• De opening van het nieuwe jaar staat bij v.v. Rhoon altijd in het teken van 2 feestelijke en traditionele evenementen die binnen de clubcultuur nog immer goed bezocht worden: de strandtraining voor de jeugd en de nieuwjaarsreceptie voor leden, donateurs, sponsoren, supporters, buurverenigingen en andere belangstellenden.

De jeugd verzamelde om 10:00 op het complex en vertrok in een hele colonne auto’s naar het strand van Hoek van Holland. Onder de bezielende leiding van Bob van der Geer en Hans Schepers ondersteund door een aantal senioren, leiders, trainers en jeugdcoordinator werden daar de kerstkilo’s en het oliebollenvet er af getraind in diverse spel- en voetbalvormen. Met ook traditioneel tussendoor de pauze met warme chocomel, thee, chocoplus en koek voor de inwendige mens. Na deze ochtendtraining werd rond het middaguur de terugreis naar de club aangevangen waar nog een aangekleed frietje voor de deelnemers was klaargemaakt voor de lunch.

Rond de klok van vier uur ’s middags vulde de kantine zich met v.v. Rhoon mensen van het wat oudere generaties om elkaar een gelukkig Nieuwjaar en meer te wensen. Onder het genot van een hapje en een drankje werd rond de klok van vijf een toast op het nieuwe jaar uitgebracht na de speech van de nieuwe voorzitter Tammo Beishuizen. Terug na een paar jaar weggeweest memoreerde hij dat er eigenlijk nog niet veel veranderd was. Er was een ogenblik stilte voor de bij de club ontvallen leden en er waren flessen bubbels en dankwoorden voor Jeroen Snijders (boarding pannakooi) en Wim Gé Warnaar (boutmiddag en nieuwe website) voor de extra inzet als vrijwilliger afgelopen jaar en meerdere woorden van dank aan het  afgetreden bestuurslid Mart van Ginkel.

Speerpunt van het bestuur blijft in elk geval aandacht voor de accommodatie, overleg met de gemeente over nieuwbouw en/of verhuizing van het complex en middels het werven van sponsoren en geldschieters de reserves en middelen van de clubkas verder op te schroeven voor dit alles.  Één belangrijke sponsor, hoofdsponsor AnyLinq, heeft in elk geval het partnerschap weer voor 3 jaar verlengd mocht Tammo melden, mede door het werk van de sponsorcommissie in de persoon van Marco (en Daniëlle) van Wassenaar.

Ook het contract met hoofdtrainer Ronard Venekamp zal worden gecontinueerd omdat er nog voldoende potentie en groeimogelijkheden in de selectie zit en zowel "het technisch hart" als bestuur alle vertrouwen hebben in betere resultaten op termijn.

Het bestuur trakteerde de aanwezigen daarna nog op wat extra consumpties om zo het nieuwe jaar op een goede en gepaste manier in te luiden.

Foto’s van de strandtraining: