• Brief aan de gemeente over de toekomst van het sportcomplex.

•
    Op verzoek van de leden tijdens de ALV hierbij de brief die door het bestuur aan de gemeente is gestuurd:

Aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Albrandswaard

3160 GA  Rhoon

20-november 2018

Geacht college.

Refererend naar ons overleg van 1 november 2018  aangaande de toekomst van het Sportcomplex De Omloop, komen wij middels deze brief daar graag op terug.

Allereerst worden vv Rhoon en haar leden zeer enthousiast van het feit dat het, na meer dan 12 jaar praten en plannen maken, nu eindelijk lijkt te gaan gebeuren, een nieuw sportcomplex voor Rhoon en Portlandt.

Uiteraard staat onze vereniging daar volledig achter.

Ons huidig onderkomen is alleen door kunst en vliegwerk nog in de lucht te houden. En ook de 12 in gebruik zijnde portocabins, geplaatst omdat er al lang geleden nieuwbouw zou komen, zijn langzamerhand volledig afgeschreven.

Vv Rhoon staat open voor elke optie, zolang het nieuwe complex maar ergens in Rhoon of tussen Rhoon en Portlandt wordt gerealiseerd.

Dit kan zijn de 'omklapvariant', zowel direct naast de Essendijk als iets noordelijker richting de Rijsdijk, een derde mogelijkheid is naast het Buytenhof, juist ten noorden hiervan, maar ook een omkeervariant op het huidige complex bestaat volgens vv Rhoon tot een serieuze mogelijkheid. Hierbij komen de huidige velden 2 en 3 van vv Rhoon, alsmede een brede oefenstrook vrij voor woningbouw. VvRhoon denkt daar graag actief in mee.

Graag houdt vv Rhoon daarnaast de optie open om bij nieuwbouw in de toekomst een brede en multifunctionele sportvereniging te worden voor Rhoon en Portlandt.

Uiteraard beseft Vv Rhoon dat, zoals ook PSV Poortugaal en Oude Maas afgelopen jaar zijn gefuseerd, de gemeente graag een nieuw complex wil bouwen voor een gefuseerde sportvereniging.

Vv Rhoon staat hier volledig voor open en werkt hier graag aan mee. En zoals eerder aangegeven denkt vv Rhoon al verder.

Maar zij wil wel voorop stellen dat dit geen enkele vertraging in de uitvoering van de nieuwbouwplannen mag geven.

Uiteraard zullen onze leden in moeten stemmen met de te maken keuzes. Conform onze statuten hebben zij het laatste woord via het stemrecht. Hierbij zal ook door onze leden gekeken worden naar de mogelijke financiële gevolgen voor de vereniging.

Als bestuur van vv Rhoon kunnen wij u toezeggen dat wij er alles aan zullen doen om snelheid te houden in het ingezette proces om tot nieuwbouw te komen.

Namens het bestuur van vv Rhoon,

Mart van Ginkel,

Voorzitter ad interim