• Dubbele streekderby selecties Rhoon en Hoogvliet

•

Zaterdag 11 mei a.s. staat er zowel voor RHOON 2 als RHOON 1 een belangrijke wedstrijd op het programma, namelijk voor beide een thuiswedstrijd tegen Rijnmond HS

RHOON 2 start deze dubbele derby om 11:30 op veld 1 met een 6e plaats algemeen en 4 punten voorsprong op RHS maar heeft theoretisch nog kans op een periodetitel, daar de 1e periode al naar Hellevoetsluis is gegaan. Met een wedstrijd minder gespeeld en nog 3 rondes te gaan, bestaat er nog steeds een reeƫle mogelijkheid daarop.

Daarna zullen om 14:30 de hoofdmachten van beide verenigingen het strijdperk betreden om hun respectievelijke posities te verstevigen. RHOON 1 is inmiddels op doelsaldo geklommen naar het linkerrijtje en staat met 32 punten uit 23 wedstrijden een punt achter op Rijnmond HS.  Wat belangrijker en interessanter is deze middag is, of ze hun positie in de 3e periode kunnen handhaven. Met ook hier nog maar drie wedstrijden te gaan (2x thuis tegen Rijnmond en Botlek, 1x uit bij Rozenburg) staan ze met 16 punten uit 13 wedstrijden op kop van de 3e periode en nog 3 punten los van de naaste achtervolgers OVV en Binnenmaas. Oftewel een periode hebben ze nog zelf in de hand en wie had zoiets rond de jaarwisseling kunnen bedenken.

Kortom, er is reden genoeg om 11 mei naar Sportcomplex de Omloop te komen. En daar zijn nog veel meer leuke en spannende wedstrijden te zien, zowel bij de jeugd als bij de senioren. https://www.vvrhoon.nl/programma/