• Even voorstellen: Dennis Drenthe

• Even voorstellen: Coördinator jeugdbeleid

Het bestuur is verheugd te kunnen melden dat wij met Dennis Drenthe de afspraak hebben gemaakt dat hij bij v.v. Rhoon gaat beginnen als coördinator jeugdbeleid. Hij zal zich later deze week verder voorstellen en zijn motivatie en werkmethodiek verder toelichten via een introductie naar de leden. Het bestuur heeft er alle vertrouwen in dat we met zijn aanstelling als Coördinator Jeugdbeleid de nodige impulsen kunnen geven aan de opleiding van zowel de spelers aven voorstellen: lsmede ook de trainers en we kijken dan ook uit naar het in praktijk brengen van zijn ruime expertise op dit gebied en zijn aanpak. Met dit artikel stelt hij zich voor aan de leden:

Verenigingsjeugdvoetbal op niveau - De jeugd staat Centraal

Beleid en structuur binnen talentontwikkeling van de jeugdafdeling van de vereniging Rhoon

Stel je jouw vereniging eens voor waar talenten zich kunnen ontwikkelen en op hun eigen niveau kunnen voetballen. Ik ben stellig van mening dat iedereen Talent heeft.

De vraag is altijd: hoe zorgen wij ervoor dat dit talent verder ontwikkeld wordt waardoor het maximale uit elk individu wordt gehaald? Binnen een voetbalvereniging zijn we vaak bezig met goede intenties om de jeugd zo goed mogelijk te vormen tot een goede voetballer en daarbij hebben we vele doelen die we na streven. De doelen kunnen verschillen in het ontwikkelen van de beste voetballers, het krijgen van de beste team waarmee je kampioen kan worden of ervoor te zorgen dat jeugdspelers de volgende stap zetten naar het allerhoogste niveau bijvoorbeeld naar een BVO betaalde voetbalorganisatie.

Dit zijn uiteraard mooie streefdoelen maar wat wij ons kunnen afvragen is, of het voor iedereen realiseerbaar is. Ook de vraag die wij onszelf kunnen stellen wat moeten wij doen om enigszins in de buurt te komen van deze doelen.

Door dit te vragen wil ik niet een ieder zijn/haar droom nu afnemen maar wil wel graag dat wij als sportbeoefenaars gaan nadenken over wat wij belangrijker vinden in het beoefenen van onze voetbalsport, met name zeker ook binnen de voetbal vereniging Rhoon.

Ik denk dat eenieder het met mij eens zal zijn dat er een ding boven alles staat en dat is plezier hebben in hetgeen wat we graag doen en in dit geval voetballen bij de vereniging Rhoon.

Graag wil ik mij aan u voorstellen;

Ik ben Dennis Drenthe, woon in Rotterdam, ben getrouwd en heb 2 zonen van 24 en 28 jaar.

Ik ben al 37 jaar actief binnen de sportwereld. Als Sportdocent, Combinatiefunctionaris, Trainer- coach, Jongerencoach, Coördinator jeugdbeleid, Sportconsulent en momenteel Buurtsporttrainer in de gemeente Tilburg hierbij enkele verantwoordelijkheden horende bij mijn taken:

• Buurtsport activering,
    • Adviseur bij diverse organisatie en gemeentes,
    • verenigingsondersteuner/manager,
    • cursusleider/docent bij Buurtsport en
    • Citytrainer cursussen.

In deze periode ben ik ook al onafgebroken actief in de voetbalwereld en heb vele functies vervuld van jeugdtrainer op elk niveau tot aan selectie elftallen tot 1e klasse. Daarnaast heb ik 4 jaar gewerkt voor de KNVB als TJC en ben door de KNVB binnen diverse verenigingen gedetacheerd om de verenigingen te helpen binnen hun jeugdbeleid en voetbalorganisatie. Ook heb ik in deze periode de opleiding trainersdocent van de KNVB mogen volgen.

Hierbij heb ik ook vele trainingen mogen geven aan jeugdtrainers binnen diverse verenigingen en BVO’s.  Deze trainingen waren/zijn; talentonwikkeling, bewustwording trainingen en ouderparticipatie.

Op dit moment ben ik actief als verenigingsondersteuner bij de amateurtak van Willem ll in Tilburg.

Vanuit het verzoek en behoefte van de vereniging Rhoon zal ik aan de slag gaan als Coördinator Jeugdbeleid. Een van mijn taken is, om samen met de vereniging het jeugdvoetbal op een stabiel en verantwoordelijk niveau te brengen. Ook is het als doel om de seniorentak met name de selectie 1, 2 en 3 dichter bij de jeugd te brengen en de verbinding korter te maken. Hiervoor is beleid en structuur nodig en deze moet geleid en bewaakt worden. Ik zie het ook als een uitdaging om dit samen met de vereniging te realiseren.

Niets is mij te groot of te klein om ermee aan de slag te gaan ik ben van mening dat er in alles een uitdaging zit en kan mij daarom in elke traject, project en onderneming met volle overgave storten.

Vandaar dat ik het ook een grote eer en uitdaging vind om bij de vereniging Rhoon aan de slag te gaan als Coördinator Jeugdbeleid.

Hierin wil ik samen met de vereniging en al zijn kaders/trainers gaan werken aan de juiste module die werkbaar is voor de vereniging. Om een respectabel niveau te halen binnen de jeugd van de voetbal vereniging Rhoon moet er goede talent ontwikkeling zijn voor zowel de jeugd maar ook voor de kaders en trainers. Het is voor mij een uitdaging om samen met jullie te komen tot een goede ontwikkeling van een ieders talent en kwaliteiten.

Ik weet dat ik het niet beter kan doen zonder jullie dus samen zullen we komen tot het gewenste resultaat om de na te streven doel te bereiken.

Ik wil daarom dit stukje afsluiten met mijn citaat;

Als ik alleen ga, ga ik sneller maar als we samen gaan komen we verder.

Dennis Drenthe
    Dennekruid 128