• Jubileumwijn voor 75-jarig v.v. Rhoon

Simon den Toom van het Wijnhuis Rhoon heeft een speciale wijn ingekocht die de komende weken te koop zal zijn en waarvan de opbrengst bestemd is om een deel van de kosten van het 75-jarig jubileum te dekken. Speciaal voor v.v. Rhoon is een jubileum-etiket gemaakt die op de flessen is aangebracht – omdat de kantine niet open is (wellicht gaan we later verkopen met een online bestelsysteem) heeft Simon aangeboden de verkoop van de wijn via zijn winkel te laten verlopen, zonder daarvoor kosten in rekening te brengen. Zoals zijn bord als partner langs ons hoofdveld al zegt moet je voor rode en witte wijn bij onze club van rood en wit zijn.

Chateau de l’Horte – over de wijnen

In de Zuid-Franse wijnstreek de Languedoc heeft familie van Simon een wijndomein Chateau de l’Horte. Samen met zijn neef Paul den Toom heeft hij een bijzonder wijn geselecteerd voor onze club. Het gaat om de rode Merlot die maar liefst 8 maanden heeft gerijpt op eiken vaten van 400 liter in de kelder van het chateau. Deze wijn heeft van zichzelf veel fruit van zwarte bessen in de smaak. Rondom de wijngaarden groeien diverse wilde kruiden tijm, laurier en rozemarijn. Deze wildgroei noemt men daar “Le Carrigue” zeg maar de Franse heide. En deze Zuid-Franse kruiderij proef je subtiel terug in de wijn. Samen met de lichte toast- en vanillesmaak van de houtrijping van de wijnvaten geeft dit een mooie zachte rode wijn met een volle smaak van rijp zwart fruit, lichte kruiderij en een lange afdronk. Een heerlijke wijn voor bij gegrild vlees, pasta’s, gerechten met kip, tapas of om zo van te genieten.

Chateau de l’Horte – over de locatie

Chateau de l’Horte is een Domaine uit 1755. De Marquis de Saint Félix bouwde het Chateau in de heuvels van de Corbières in de Languedoc vlakbij de historische steden Narbonne en Carcassonne. Het Chateau werd in de jaren 90 gekocht door de familie den Toom die het Chateau heeft gerenoveerd. Bij het Chateau aan de rand van de wijngaarden werden ook een aantal fraaie vakantiehuizen gebouwd. Compleet met verwarmd zwembad, jacuzzi en een kleine wijngaard in de tuin. Deze huizen worden in eigen beheer verhuurd met uiteraard een rondleiding en proeverij op het Chateau inclusief (www.wijnvillas.nl)

Jubileumwijn v.v. Rhoon – over de aanbieding

Het Wijnhuis Rhoon en Voetbalvereniging Rhoon kunnen deze unieke en heerlijke wijn aanbieden voor de prijs van € 10,00/fles en per doos van zes flessen krijgt u de 6e fles cadeau en betaalt u slechts € 50,00. Met de aankoop van deze jubileumflessen steunt u de club en de viering van het 75-jarig bestaan op 31 mei 2021.

Er zijn 3 verschillende etiketten op de flessen beschikbaar, maar ze hebben allen dezelfde heerlijke inhoud. Dus spaar ze allemaal, leuk voor later en om cadeau te geven.

Haal nog snel voor de Pasen een fles (of meer) in huis bij Simon den Toom van het Wijnhuis Rhoon, Strawinskyplein 6 in Rhoon (www.wijnhuisrhoon.nl) – na Pasen kan natuurlijk ook maar wees er snel bij want op = op , de voorraad jubileumflessen is beperkt!