• Klaverjasseizoen ook weer van start

• Na de klaverjasavond van vrijdagavond 28 februari 2020 is het klaverjassen op de club opeens stil gevallen vanwege Corona. En we zijn het virus nog niet de baas, maar ondanks dat heeft de organisatie (Ineke & Wout Messemaker) besloten om na anderhalf jaar weer te beginnen dit nieuwe seizoen.

Er zijn helaas in de tussenliggende periode enkele enthousiaste en trouwe klaverjassende deelnemers ons ontvallen, dus hopen ze op nieuwe aanwas en deelname van nieuwe mensen om de zaal met voldoende tafels en spelers te kunnen vullen.

Rekening houdend met vakanties. feesten en 7 tegen 7 voetbal en er is een extra vrijdagavond activiteit bij (7x7 damesvoetbal), hebben ze een keuze moeten maken voor de 2 resterende vrijdagavonden dit jaar. Vrijdagavond 5 november en 17 december, waarbij de laatste weer KERSTKLAVERJASSEN zal zijn (vooruitlopend op en als gangmaker voor de Boutmiddag op 18 december).

DUS ......

Ben je klaverjasser en op de hoogte van de spelregels en terminologie (er wordt gespeeld op zijn Rotterdams, soppen, verzaken, nat gaan, onderdoortje, pit, roem, nel, stuk en wat al niet meer) : kom gezellig langs en geniet van de eindeloze discussies en dramatische analyses die tijdens en na afloop aan de speeltafels en bar nog eens dunnetjes worden overgedaan.

De inloop is altijd rond 19:30 waarna de tafels worden ingedeeld en om 20:00 uur begonnen en worden er drie ronden gespeeld.

Vanwege de ingewikkelde materie of het lang van stof zijn kan dat wat uitlopen tot in de kleine uurtjes, maar het wedstrijdgedeelte zit er rond 23:00 uur wel op. Maar net als bij de wedstrijden is ook hier de 3e helft van groot belang voor de saamhorigheid.

Wout en Ineke zorgen voor de aankleding, we zoeken alleen nog wat meer sfeermakers en klaverjassers!

Vragen of opgeven (hoeft niet, wel makkelijk i.v.m. aantal versnaperingen en plaatsen) bij Ineke (want Wout heeft al genoeg aan zijn hoofd zegt-ie) via een mailtje (inekemessemaker@icloud.com) of telefoontje (06 10 38 72 13).

De webmaster (namens Ineke & Wout Messemaker)