• ..... na 4e overwinning op rij bij Botlek: 0-5

• Ondanks het zonnige complex van Botlek had deze wedstrijd misschien nog wel beter gespeeld kunnen worden op de parkeerplaats, want de kunstgrasmat waarop gespeeld werd, was meer te vergelijken met een Russische toendra dan een voetbalveld.

Nadat Botlek eindelijk een trainer en 3 basisspelers gevonden had, kon de leidsman een kwartier te laat de wedstrijd starten. Ondanks de slordige start van Rhoon, zagen Ron en Roy dat hun ploeg de overhand had. Na 15 minuten bolde het net voor het eerst, het was Kaal die Kooijman prachtig diep stuurde en deze tekende voor de voorsprong: 0-1. Hierna volgden legio kansen voor de roodwitten, maar wonder boven wonder werd er niet meer gescoord in de 1e helft.

In de 2e helft kreeg Rhoon direct een grote kans via Landman, maar ook hij kon z'n stempel niet drukken. Hierna was Botlek zo'n 10 minuten de bovenliggende partij en moest Wassenaar zowaar een paar keer duiken om een tegendoelpunt te voorkomen. In de 62e minuut gooide Rhoon eindelijk de wedstrijd in het slot, een goede voorzet van LoesLoes kwam voor de voeten van Quincy50CC en die twijfelde geen moment: 0-2. Hierna ging het snel, de goed invallende Robin schoot de bal via de rebound keihard tegen de touwen en zorgde voor 0-3. Niet veel later was het van de Poll die in zijn rentree in Rhoon 2 zich meteen liet gelden, met een geplaatst schot liet hij de keeper kansloos: 0-4. Het slotakkoord was voor aanvoerder LoesLoes die na een goede aanval koelbloedig afrondde: 0-5.

Zo kan Rhoon bij winst tegen Zuidland en puntverlies van NSVV tegen PSV Poortugaal, alsnog periodekampioen worden. Daarbij hebben we alle megafoons, carbietschieters en rood witte spandoeken nodig deze zaterdag om 11:30 tegen Zuidland.

Tot dan!