• Nacompetitie voor Rhoon dichtbij.

• Rhoon voegde thuis opnieuw drie punten toe aan de ongeslagen status in de derde periode. Tegenstander Rijnmond Hoogvliet Sport kon alleen in het begin van de wedstrijd een vuist maken. Rhoon doelman Niels Ketting toonde toen zijn kwaliteiten. Daarna hield het team van Ronard Venekamp de gelederen gesloten. Vincent Kroon gaf het beslissende tikje voor de 1-0 voorsprong, een stand die de thuisclub nog voor rust verdubbelde. Rijnmond HS gaf op dat moment veel ruimte weg en Rick Donker kon zonder moeite Darragh Zondervan bereiken, die voor de 2-0 zorgde. Na de thee kwamen de roodwitten niet meer in de problemen. Martin de Ruiter stond aan de basis van de derde Rhoon treffer, die fraai werd binnengeschoten door Vincent Kroon: 3-0. Daarna kon Pieternella namens Rijnmond de eretreffer laten aantekenen. Ook nu was de eerder zo beladen derby een slap aftreksel van de spetterende ontmoetingen, die in vorige seizoenen veel publiek op de been brachten. Het feit dat Rijnmond HS min of meer uitgespeeld was speelde daarbij een rol. Rhoon kan dat nog niet zeggen en zou zich volgende week al eigenaar van de derde periodetitel kunnen noemen. Dan moet er wel gewonnen worden van Rozenburg, dat al zeker is van nacompetitie.