• COVID-19 maatregelen per 24/11

• Gisteravond heeft het bestuur via Teams een overleg gehad om een aantal zaken te bespreken. Daarbij is ook de versoepelde versie van de Corona maatregelen ter sprake geweest en hebben we besloten om terug te gaan naar de maatregelen zoals deze golden vanaf 14 oktober: oftewel de senioren kunnen vanaf vandaag weer trainen onder de toen afgekondigde restricties.

De respectievelijke trainers en teamleiders zullen bepalen wanneer de training weer hervat wordt en met de hun ge-eigende communicatiemiddelen (app, mail etc.) de spelers informeren wanneer ze weer verwacht worden. Nogmaals het verzoek aan iedereen om de regels te respecteren en als je ziekteverschijneslen vertoond of iemand in je omgeving: kom niet naar de club!

De regels zoals die op 14oktober golden en ook nu weer gelden:

• Alle competities (uitgezonderd het betaald voetbal) zijn stilgelegd zowel bij jeugd als senioren.

• Jeugd (JO19 en jonger) mag zonder beperkingen blijven sporten in teamverband. Dit geldt zowel voor trainingen als onderlinge wedstrijden op de vereniging, deze zijn ook toegestaan. Uiteraard in overleg met de consul en kantinebeheerder i.v.m. openen toiletruimte

• Voor senioren geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Er mogen meerdere groepjes van 4 op een veld staan (maar wel met inachtnemening afstandregels) en de trainer wordt daarbij niet meegeteld. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

• Naast de sportkantines zijn ook douches en kleedkamers gesloten, ook niet voor het droog wegleggen van kleding etc. De gang bij de kantine/shop is wel geopend tijdens trainings-dagen en -avonden om de toiletten te kunnen gebruiken.

• De kantine kan NIET voor horecactivieten worden gebruikt (keuken, bar) maar er kan op aanvraag en in overleg met de beheerder wel een overleg of vergadering worden gepland.

• Toeschouwers (ouders, supporters) en leden waarvoor geen activiteit is gepland (training, oefenwedstrijd) zijn NIET welkom op het complex

Uiteraard betreuren ook wij dat onze club opnieuwe hiermee getroffen wordt en dat we u geen wedstrijden en/of accomodatie aan kunnen bieden in deze periode. Maar beter een rigoureuze aanpak om het tij te keren dan straks een hele winter met het virus geconfronteerd worden.

We vertrouwen en reken dan ook op jullie begrip

Het Bestuur

P.S.: Voor een antwoord op alle vragen zie ook de site van voetbal.nl - we volgen de aanbevelingen zoals door KNVB, NOC/NSF en Overheid/RIVM met elkaar zijn afgestemd.

Lees het HIER: https://www.voetbal.nl/nieuws/1481/coronavragen