• Nieuwe seizoen en Corona-update v.v. Rhoon

• De vakanties zitten er inmiddels (bijna) op en de eerste voorbereidingen voor het nieuwe voetbalseizoen zijn alweer begonnen. Ouders en bezoekers zijn gelukkig weer welkom op ons sportpark aan de Omloopseweg mits de 1,5 mtr afstandregel in acht wordt genomen.

• Zaterdag 8 augustus zijn de senioren selectieteams gestart met de voorbereiding.
    • Vanaf maandag 10 augustus is de bovenbouw selectieteams JO13 t/m JO19 gestart.
    • Vanaf maandag 24 augustus starten alle overige teams. Lagere senioren, onderbouw jeugd selectieteams en de overige jeugdteams.
    • Alle teams zullen op de training, net als voor de vakantie, nog geen gebruik kunnen maken van de kleedkamers.
    • Elke speler moet een eigen gevulde bidon meenemen van huis.
    • Op het gehele complex en in de kantine moet onderling de 1,5 meter afstand gehouden worden

Aangezien we nog steeds gebonden zijn aan spelregels vanwege het Covid-19 virus hebben wij aanvullend een aantal huisregels waar we ons allen aan dienen te houden op ons sportpark. Onder andere voor de kantine en kleedkamers zijn er een aantal aangepaste afspraken van kracht.

Lees onderstaande afspraken goed en neem de regels hiervoor in acht. Mocht dit, per ongeluk, een keer niet gebeuren, spreek elkaar er gerust op aan!

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
    • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
    • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen.
    • Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten).
    • Vermijd drukte.
    • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek van ons sportcomplex.
    • Schud geen handen en geef geen “high fives”.
    • Tijdens training en/of wedstrijden is het spugen en “legen van de neus” verboden
    • Spelers en staf: voorafgaand aan de wedstrijd, training en tijdens rustmomenten dienen spelers boven de 18 jaar WEL 1,5 meter van elkaar te houden, bv.in kleedkamers en kantine.
    • Trainers en leiders houden toezicht op de afspraken bij en rondom trainingen en wedstrijden.
    • Geforceerd stemgebruik of zingen langs het veld en spreekkoren is niet toegestaan.
    • Bij de entree van het kleedgebouw en de kantine, staat een dispenser met desinfectiemiddel, gebruik deze bij het betreden van het gebouw.

Kleedkamers

• De kleedkamers blijven, tot nadere order, voor de trainingen gesloten.
    • Kom, ook bij (oefen)wedstrijden, zoveel mogelijk omgekleed naar de club.
    • Voor de (oefen)wedstrijden kan wél gebruik worden gemaakt van de kleedkamers;
    • We gaan de komende periode tot de start van de competitie kijken hoe we dit verantwoord kunnen organiseren, dwz dat teams in shifts gebruik kunnen maken van de kleedkamers.
    • Zolang het aantal wedstrijden beperkt is, kunnen kleedkamers waar een doorloop-mogelijkheid is met gezamenlijke douche met elkaar gekoppeld worden, om zo één team te kunnen herbergen.
    • Max 8 personen in de kleedruimte en max. 2 personen tegelijkertijd onder de douche en houdt 1,5 meter afstand.
    • Zorg dat de (oefen)wedstrijden aangemeld zijn (in Sportlink) en bekend zijn bij de kantinebeheerder (kantine@vvrhoon.nl) en de coördinator/consul velden (wwmessemaker@gmail.com) .
    • Er worden geen wedstrijdbesprekingen gehouden in de kleedkamer.
    • Voor drinken tijdens en na de wedstrijden/trainingen is er géén centrale krat met bidons – sporters dienen hun eigen bidon met drinken mee te nemen
    • Bij binnenkomst heb je jouw handen (thuis) gewassen en/of gedesinfecteerd.
    • Tijdens de pauze van de wedstrijd, blijven we op het veld.
    • Verantwoordelijkheid voor juist gebruik van de kleedkamers ligt bij de trainer en leider.

Ouders en toeschouwers

• Per veld mogen wij, zonder reserveringen, gezondheidscheck en toewijzen van plaatsen, maximaal 250 toeschouwers ontvangen (vol=vol). Voor binnen (kantine) geldt maximaal 100 personen (dit is exclusief kader, officials, medewerkers en vrijwilligers).
    • Geforceerd stemgebruik of zingen langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.
    • Draag een mondkapje vanaf 13 jaar en ouder wanneer personen buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan en of bij uitwedstrijden.

Kantine

• Iedereen moet zitten, minimaliseer rondlopen en vol=vol
    • Let op en houdt rekening met de borden en aangegeven routing (pijlen) in de kantine, zowel voor de bar als keuken.
    • De ingang van de kantine is via het halletje bij de shop en toiletten -  de uitgang is bij de openslaande deuren (hoofdveld) en/of bij de uitgang terras/tribune.
    • Gebruik binnen alleen de beschikbare stoelen, staand nuttigen van drankjes is niet toegestaan, statafels binnen zijn dus buiten gebruik (buiten kunnen deze wel worden geplaatst en gebruikt met inachtneming van de 1,5 mtr).
    • Als binnen alle stoelen bezet zijn, ga je naar buiten op het terras, de tribune of naar huis (vol=vol).
    • Betaal zoveel mogelijk met de PIN.

We wensen iedereen weer ontzettend veel voetbalplezier het komende seizoen en doen een beroep op ieders gezond verstand inzake het corona-protocol. Samen krijgen we dit onder controle! Tot snel weer op ons sportcomplex!

Bestuur v.v. Rhoon

Het Corona-protocol download je hier