• Nieuwe website

• De afgelopen maand is er veel werk verzet om voor onze club een nieuwe website op te zetten. Op de "oude" website kwamen we gewoon wat zaken tekort of konden deze niet of onvoldoende worden aangepast, en daarom is het bestuur op zoek gegaan naar een andere oplossing.

Desalniettemin willen we Ronald de Zanger hartelijk bedanken voor alle inzet en het sponsoren van "zijn" website, een platform waarvan we de afgelopen jaren gebruik hebben kunnen maken. De techniek en mogelijkheden waren aanwezig, maar vooral op gebied van programmering en andere zaken konden we de site niet zo en zo snel inrichten als door ons gewenst, en daar hebben veel leden hun op- en aanmerkingen over gemaakt ?? vandaar de keuze voor een ander en nieuw platform.

De nieuwe site maakt gebruik van een KNVB-oplossing en CMS systeem (Content Management Systeem) dat gekoppeld is aan sportlink, de KNVB database met alle gegevens van clubs en de leden. Daarmee kan een clubsite zowel de programma’s als uitslagen goed weergeven maar ook andere zaken, zoals bijvoorbeeld verjaardagen van leden. En de structuur en inhoud kunnen we zelf helemaal  inrichten en aanpassen aan onze wensen.

Ook is de nieuwe site "responsive", hetgeen wil zeggen dat hij zowel op desktop als op tablets en mobiel goed leesbaar is en zich aanpast aan de schermbreedte. Enige puntje is dat bij het programma en de uitslagen, die over een volle breedte staan (je toestel een kwartslag draaien scheelt al veel), je even moet "swipen" over je scherm om alle kolommen te kunnen zien ?? maar dat is een kleinigheid waar we vrede mee hebben, de info staat er namelijk wel compleet op.

De site staat nu live (zoals u ervaart) en we vragen u de site door te nemen en te kijken hoe u hem vindt, of u zaken mist, of er fouten in staan, of de links werken etc etc. ?? kortom uw medewerking om de site te optimaliseren. Waar mogelijk zullen we dat dan aanpassen zodat de nieuwe site echt het visitekaartje en officiële informatiebron is waar zowel de leden als belangstellenden uit kunnen putten.

Uw ervaringen graag aan webmaster@vvrhoon.nl en dan kunnen we er mee aan de slag!

Marco van Wassenaar
    Wim Gé Warnaar