• Ontluisterende nederlaag Rhoon

• Rhoon heeft de opgaande lijn van de laatste weken niet kunnen doortrekken. Tegen fusieclub GHVV’13 werd het op de jaarlijkse Boutmiddag een pijnlijke 1-5 nederlaag. Hoewel de start van de roodwitten veelbelovend was, viel er over de hele wedstrijd weinig af te dingen op de grote overwinning van de effectieve ploeg van trainer John Stougje.

Niels Ketting moest al vroeg reddend optreden, maar daarna kende Rhoon een goede fase, die vooral werd gekenmerkt door veel balbezit. Linksback Jeffrey Zwaan kreeg in die periode de eerste kans voor de thuisclub, die na ruim tien minuten op voorsprong kwam. Roy Tibboel en Rick Donker vonden elkaar in een goede combinatie waarna de voorzet van Donker door Jeffrey Berkhof werd binnen geschoten: 1-0. Even later had die voorsprong al kunnen worden uitgebreid, toen Bart Driesse de voorzet van Berkhof terugkopte, maar Darragh Zondervan de bal niet goed raakte. Daarmee was het Rhoon kruit voorlopig verschoten en strafte GHVV de ene na de andere fout meedogenloos af. Brian van Dam tekende voor de gelijkmaker, waarna nog voor rust Robin de Ridder en Jordy Breestraat een comfortabele 1-3 op het bord zetten. Direct na de thee probeerde de thuisclub de bakens te verzetten. Een inzet van Driesse werd van de lijn gehaald, waarna trainer Ronard Venekamp een extra aanvaller inbracht in de persoon van Vincent Kroon. Die bracht al snel Darragh Zondervan in stelling en diens vlammende schot had meer verdiend, maar de GHVV-doelman was paraat. Toen ook een riante kopkans van Kroon zonder resultaat bleef, en de fusieclub de geboden ruimte maximaal benutte, bleek een grote nederlaag onvermijdelijk. Robin de Ridder en Danny Poldervaart duwden de thuisclub nog verder de put in: 1-5. Rhoon gaat met de opmerkelijke doelcijfers 29-29 de winterstop in en treedt op 19 januari in Middelharnis aan tegen De Jonge Spartaan.