• Per 6/11 Corona Toegangs Bewijs nodig

• Beste leden, supporters, bezoekers en ouders/verzorgers bij v.v. Rhoon.

Nadat we afgelopen dinsdag werden geconfronteerd met vergaande maatregelen rond het voetbal, is dat de dag erna al weer behoorlijk terug gedraaid en is publiek langs de lijn weer welkom zonder een Corona toegangsbewijs. Maar het besmettingsgevaar blijft nog steeds aanwezig en er zijn nog steeds een aantal maatregelen van toepassing. De 1,5 mtr afstandsregel is terug op het complex waar mogelijk, en mensen met verkoudheidsverschijnselen dan wel COVID-contacten in de laatste 14 dagen worden verzocht niet naar de club te komen.

Hoe het NOC-NSF protocol er per 6 november er verder uitziet geven we in deze samenvatting weer. Zij adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren. Deze zijn met name gebaseerd op de landelijk geldende maatregelen.

• heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen;
    • ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
    • was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
    • schud geen handen;
    • neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht;
    • zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes;
    • houd buiten het sporten om zoveel mogelijk 1,5m afstand
    • het coronatoegangsbewijs (ctb) is vanaf 6 november verplicht:

• bij publiek van amateurwedstrijden is jeugd tot 18 jaar uitgezonderd;
      • horeca, zowel binnen als op buitenterrassen (eet- en drinkgelegenheden) kan open tussen 06.00 uur ’s ochtends en 00.00 uur ’s nachts. Voor het toegang krijgen tot de horeca en het buitenterras is vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs nodig
      • gebruikmaken van afhaalpunt buiten en binnen is uitgezonderd van de ctb-plicht;
      • voor een afhaalpunt binnen geldt de uitzondering ctb-plicht, op voorwaarde dat gebruik van een mondkapje verplicht is en het afhaalpunt goed is afgescheiden, zodat de ctb plichtigen niet mengen met mensen die afhalen.
      • een uitzondering geldt op de sportlocaties buiten waar de sporters en het publiek niet verplicht gecontroleerd hoeven te worden. Gaan sporters of publiek naar de sportkantine, kleedkamer of het toilet dan is het coronatoegangsbewijs wel van toepassing. Tevens geldt voor het publiek het advies om 1,5 meter afstand aan te houden.
    • voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers geldt dat zij geen coronatoegangsbewijs hoeven te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, alle vrijwilligers;
    • wanneer er vanwege sportactiviteiten personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten, stem dan gezamenlijk af over het dragen van een mondkapje.

Hopelijk zullen deze maatregelen van voorbijgaande aard zijn en kunnen we binnenkort toch weer "normaal" open.

Het Bestuur

Lees hier het complete protocol