• Rhoon benut kansen niet in Rozenburg.

• De ruime 4-0 overwinning, die Rozenburg zaterdag op Rhoon boekte, doet vermoeden dat er sprake was van een eenzijdige ontmoeting. Dat was geenszins het geval, maar omdat de thuisploeg een hoog rendement kende en de ploeg van Ronard Venekamp de kansen onbenut liet, werd de marge toch nog onverwacht ruim. Vooralsnog heeft het geen gevolgen voor de lijstaanvoerder van de derde periode en kan Rhoon zaterdag thuis tegen Botlek de eindsprint van de afgelopen maanden bekronen.
    Rhoon begon goed in Rozenburg en binnen twee minuten verscheen Bart Driesse in kansrijke positie op een voorzet van Darragh Zondervan. Tien minuten later kwam Rozenburg uit een fraaie vrije trap van Bryan van der Laan op voorsprong, maar dat deerde de ploeg van Venekamp, die goed bleef opbouwen op dat moment niet. Een opgelegde kans op de gelijkmaker werd echter ongebruikt gelaten. Aanvoerder Kevin Stolk brak op links door en bracht de opgekomen rechtsback Foppe Prevo in stelling, die naast mikte. Even later werd Vincent Kroon ten koste van een gele kaart de weg versperd, zodat bij de pauze de 1-0 voorsprong van de thuisclub gehandhaafd bleef. Ook in het tweede bedrijf bleef Rhoon kans houden op een beter resultaat. Nadat Niels Ketting zijn ploeg met een uitstekende redding in de wedstrijd had gehouden, kreeg Bart Driesse opnieuw een kans die even fraai door Rozenburg keeper Bloothoofd onschadelijk werd gemaakt. Daarna kreeg de thuisclub de overwinning in de schoot geworpen. Een verre kopbal van Stefan van Es plofte in het Rhoon doel en toen dezelfde speler ook voor 3-0 zorgde, was de ontmoeting beslist. Rhoon probeerde de uitslag nog een dragelijker aanzien te geven. Stefan Riedijk bereikte met een fraaie pass de kansrijke Rick Donker, maar tot een treffer kwam het niet meer. Het werd zelfs nog 4-0 door Woldeamanuel. Het was duidelijk dat er deze middag voor Rhoon geen eer te behalen was. Er resteert echter nog een matchpoint in de derde periode a.s. zaterdag op De Omloop tegen Botlek.