• Rhoon doet zichzelf tekort tegen Vierpolders.

• Vierpolders had alle thuisduels gewonnen en Rhoon was gewaarschuwd. Na een vroege 1-0 voorsprong voor de opportunistisch spelende thuisclub, draaide het team van Ronard Venekamp de rollen om en nam kort na rust de leiding. Vierpolders kwam alsnog langszij en toen daarna Rhoon het overwicht niet in treffers kon uitdrukken, was een deling onvermijdelijk. Vlak voor tijd had het voor Rhoon ook nog slechter kunnen aflopen.

Ronard Venekamp had zijn brigade terdege voorbereid op het treffen met Vierpolders. Toch kwam de thuisclub al vroeg op voorsprong, toen de eerste de beste fout van Rhoon werd afgestraft. Glenn Stoffers schoot hard raak. Kort daarna moest de opnieuw goed optredende Sebastiaan Houtgraaf namens Rhoon op de lijn redding brengen, waarmee het Vierpolders offensief voorlopig voorbij was. De thuisclub kwam goed weg, toen Jeffrey Zwaan de vrije trap van Jeffrey Berkhof terug kopte op de kansrijke Vincent Kroon en diezelfde Kroon had pech toen hij met een fraaie kopbal de lat raakte. Doelman Niels Ketting hield vervolgens Rhoon in de wedstrijd en nog voor de thee stond de gelijkmaker op het scorebord. Wesley Strootman zaaide verwarring in het strafschopgebied en de goede combinatie met Darragh Zondervan kon alleen met een handsbal onderbroken worden. Zondervan verzilverde de buitenkans zelf: 1-1. Direct na de pauze maakte Vincent Kroon vanuit de draai 1-2 en Rhoon, dat zich ook in de eerste helft de bovenliggende partij had getoond, leek op de overwinning af te gaan. Maar de effectieve thuisclub had aan een slordigheid genoeg om de gelijkmaker te produceren en met 2-2 moesten de roodwitten van vooraf aan beginnen. Daarbij ontbrak het geluk, want de kopbal van Jeffrey Zwaan uit de corner van Berkhof werd van de lijn gehaald, waarna ook de inzet van de voor Kroon ingevallen Bart Driesse werd gepareerd. Driesse kreeg daarna nog een flinke kans, na goed combineer werk van Roy Tibboel en Jeffrey Berkhof, maar doelman Jaimie de Jong voorkwam erger. In de slotminuten was de thuisclub nog dichtbij het winnende doelpunt maar de poging van Jesper Lakerveld werd op het laatste moment verijdeld door Sebastiaan Houtgraaf. Desondanks was Vierpolders meer tevreden met de deling dan Rhoon, dat grote delen van de wedstrijd had beheerst. Zaterdag komt GHVV’13 naar De Omloop.