• Rhoon draait de rollen om tegen Den Bommel.

• Rhoon aanvoerder Kevin Stolk loopt lang genoeg mee om te weten dat het een zeldzaamheid is, dat Rhoon in een seizoen 6 punten van Den Bommel afsnoept. In de huidige, niet al te florissant verlopende voetbal-aflevering 2018/2019 is dat na zaterdag een feit. Na de 3-5 winst op Goeree Overflakkee werd het nu aan De Omloop 2-1.
    Rhoon speelde een solide eerste helft, waarbij nauwelijks een mogelijkheid aan Den Bommel gegund werd. Voor de weinige toeschouwers was de vertoning mogelijk niet licht verteerbaar, maar de Rhoon aanhangers kregen wel het vertrouwen dat er iets te halen was. Trainer Ronard Venekamp daarover: “In de eerste helft stond het prima, maar we verzuimden alleen te scoren”. De mogelijkheden daartoe waren niet talrijk. Een actie van de doorgebroken Jeffrey Berkhof had na een passende voorzet gevaarlijk moeten worden en de rake kopbal van Vincent Kroon, na een prima aanval, werd geannuleerd wegens buitenspel. Wesley Strootman kwam solerend tot op de rand van de zestien en de vrije trap die daaruit volgde werd over gemikt. Na de pauze haalde Rhoon het dat controlerende niveau niet meer en toen Johnno Bakker Den Bommel met een bekeken schot op 0-1 bracht, was de thuisclub even het spoor bijster. Allard Howell was intussen Foppe Prevo komen vervangen en met het inbrengen van Rick Donker gooide Rhoon trainer Venekamp het over een andere boeg. Dat leidde tot een mogelijkheid voor Darragh Zondervan die in het zijnet eindigde. De verdiende gelijkmaker kwam er in de spannende slotfase toch. Een overtreding op Rick Donker leidde tot een vrije trap, die Roy Tibboel op het hoofd van de hoog opspringende Rick van Vliet plaatste. Diens kopbal was de doelman van Den Bommel te machtig, waarna de thuisclub met succes op jacht ging naar de overwinning. Een bevlieging van Maurice Heijboer leidde tot een stevige overtreding net buiten het strafschopgebied, waarna Jeffrey Berkhof de vrije schop met grote precisie in de kruising mikte: 2-1. De uitstekende scheidsrechter Stijn Brouwer (24) liet de blessuretijd daarna lang genoeg lopen voor Den Bommel om de schade te repareren en Wesley Bakker was nog dichtbij de gelijkmaker. Een uitstekende reflex van Rhoon keeper Niels Ketting voorkwam erger. Met de broodnodige overwinning en het vertoonde spel in de eerste helft konden de roodwitten deze regenachtige zaterdag tevreden zijn.