• Rhoon gaat met driepunter de winterstop in.

• Afgelopen zaterdag was Rhoon met 4-2 te sterk voor Hekelingen.  Op een waterkoude zaterdag begon Rhoon heel slordig aan de wedstrijd en na 5 minuten wist Hekelingen hier meteen van te profiteren. De nummer 10 van hekelingen werkte keurig af na een teruggetrokken voorzet.

Na wat omzettingen kreeg Rhoon iets meer grip wat resulteerde in een bal op de paal en een kopbal die vakkundig van de lijn werd gehaald. Na een halfuur kreeg Rhoon een strafschop. Merrelaar schoot de bal keurig binnen en zo was het na een halfuur 1-1. Echter lag de bal er twee minuten later er aan de andere kant weer in. De aanvoerder van Hekelingen schoot de bal van buiten de 16 achter doelman Bas Oster. De ruststand was 2-1 in het voordeel van Hekelingen

Na de rust veranderde het spelbeeld. Rhoon werd wat vaster aan de bal en kon hierdoor wat verzorgder voetbal spelen. Eigenlijk had Hekelingen hier de gehele tweede helft geen antwoord op. In de 50e minuut was het Jeffrey Zwaan die goed door kwam aan de linkerkant en de bal op op het presenteerblaadje gaf aan Ricardo Merrelaar. Deze werkte de bal vakkundig af en zo stond het al snel in de tweede helft 2-2.

Niet veel later was het een goede individuele actie van Brandon Taylor die de bal keurig voor gaf op de weer ingelopen Ricardo Merrelaar. Hij maakte zijn hattrick door de bal keurig binnen te koppen. Vijf minuten later was het Floyd Mastenbroek die de wedstrijd op slot gooide. Met een afstandsschot die ietwat ongelukkig werd verwerkt door de Hekelingse goalie stond het 4-2. Hekelingen ging wat meer risico’s nemen zonder echt gevaarlijk te worden. Rhoon vergat eigenlijk een 5e goal te maken waardoor de eindstand van 4-2 werd bereikt.

Op basis van de tweede helft was dit een verdiende overwinning voor Rhoon. Zo gaat Rhoon met een goed gevoel de winterstop in.

Aankomende zaterdag is er nog een oefenwedstrijd tegen Rozenburg. Aanvang van deze wedstrijd is 13:00. Na afloop van de wedstrijd start de traditionele boutmiddag in de kantine.

Roy van der Schee