• Rhoon weet weer wat winnen is

• Zaterdag 19 februari wist Rhoon tegen de nummer twee van de ranglijst zijn eerste overwinning van het seizoen te boeken. Na een ongelukkige eerste seizoenshelft kon Rhoon eindelijk met een nagenoeg fitte selectie aan de aftap verschijnen.

De gasten uit Klaaswaal kwamen nog wel beter de kleedkamer uit. Dit resulteerde na goed voorbereidend werk van de spits op een goal van de goed mee opkomende rechtsback die de bal zeer fraai binnenschoot. Na een kwartier kreeg Rhoon meer grip op de wedstrijd. Eerst was Ricardo Merrelaar nog ietwat ongelukkig in de afronding. Hij zag zijn inzet net langs de verkeerde kant van de paal rollen. Even later was het wel raak. Vincent Kroon stuurde Merrelaar voor een tweede keer af op de keeper. Dit keer werd het vakkundig afgerond met een lepe stift. Zo stond er na een goed halfuur 1-1 op het scorebord. Rhoon kon echter niet lang nagenieten van de gelijkmaker. Na een miscommunicatie in de Rhoons defensie was het de spits van SSS die alert de 1-2 maakte. Rhoon ging onnodig rusten met een achterstand.

De eerste 5 min na rust waren weer voor SSS met een grote kans voor de spits. Deze inzet ging gelukkig niet tussen de palen. Na de eerste 5 minuten nam Rhoon het initiatief over in de wedstrijd. Twee behoorlijk grote kansen voor Kroon en Driesse gingen er helaas nog niet in. Uit een van de spaarzame counters ging de linksbuiten van SSS in het zestienmeter gebied naar de grond. Gelukkig voor Rhoon wees de scheidsrechter niet naar de stip waar dit zomaar had gekund. Even later aan de andere kant was het een voorzet van Heijboer die over duidelijk maar wel wat onfortuinlijk op de hand van de Klaaswaalse rechtsback kwam. De scheids zag geen andere keuze en wees naar de stip. Ricardo Merrelaar maakte gebruik van deze buitenkans en benutte de strafschop voor 2-2. Gretig werd de bal gepakt en was het voor Rhoon nog niet genoeg. Er zat vandaag zeker meer in. Rhoon kreeg ook meer. Na een vlot lopende aanval werd Maurice Heijboer op rechts weggestuurd. Hij passeerde een man en legde de bal panklaar op de inlopende Ricardo Merrelaar. Deze kon met een subtiele voetbeweging de doelman van SSS verschalken en maakte zijn derde van de middag. De ontlading was groot en het doelpunt werd uitbundig gevierd. In de 85e minuut gooide Roy Tibboel de boel op slot. Na wederom een vlot lopende aanval was het Merrelaar die aan de rechterkant werd weggestuurd door Heijboer.

Hij legde hem prachtig terug en Tibboel kon hem als vakkundige, lopende 10 tegen de touwen schieten. Zo stond er een 4-2 eindstand op het bord en was het een verdiende overwinning voor Rhoon.

Volgende week gaat Rhoon op bezoek bij VVOR en krijgt SSS bezoek van LMO.

*foto's  ©Frank Dijkman