• Rhoon wint driemaal op rij!

• Nadat de vorige twee wedstrijden knap gewonnen werden van de nr 2 (Groote Lindt) en 3 (Internos) op de ranglijst was Rhoon afgelopen weekend met 1-5 te sterk voor Hekelingen.

Met 18 man op het wedstrijdformulier beloofde het een mooie wedstrijd te worden. In een heerlijk zonnetje op een fantastisch mooi grasveld werd er om 14.30 afgetrapt.

Rhoon begon ook goed aan de wedstrijd. Wat resulteerde in een knappe 0-1. Het was Ricardo Merrelaar die na 8 minuten de score opende met een mooi afstandsschot van zo’n 20 meter. Helaas ging het 10 minuten later ‘weer’ mis voor de Rhoonse nummer 9. In een ongelukkig duel schoot er iets in z’n knie. Hij werd gewisseld voor Bart Driesse. Rhoon verloor het initiatief in de wedstrijd en Hekelingen werd gevaarlijker. Nadat v Wassenaar de ploeg behoorlijk op de been had gehouden was het uiteindelijk toch een terechte 1-1. Op slag van rust werd Floyd Mastenbroek aan de linkerkant weggestuurd. Helaas ging zijn inzet net voorlangs. De rust werd bereikt met een stand van 1-1.

De tweede helft werd er meteen wat omgezet. Stefan Riedijk en Maurice Heijboer kwamen het veld in voor Floyd Mastenbroek en Jibbe van Kammen. In minuut 57 was het Brandon Taylor die met een goede individuele actie door kwam aan de rechterkant. Zijn voorzet bereikte het hoofd van Roy Tibboel die de bal keurig achter de doelman kopte, 1-2.

Deze goal was het duwtje in de goede richting. Een vijftal minuten later werd Maurice op de Hekelingse doelman afgestuurd. De laatste man van Hekelingen trok hierbij aan de noodrem en de goed fluitende leidsman kon niks anders doen dan de rode kaart te tonen. Hierna was het toch Hekelingen die nog één keer gevaarlijk voor de keeper kwam, deze passeerde, maar volgens zijn inzet naast zag gaan. Na een paar corners en vrije trappen die niet echt gevaar opleverde maakte Rhoon aan alle onzekerheden een eind. Het was Wesley Strootman die weg werd gestuurd en na een knappe individuele actie de laatste tegenstander uitkapte en vervolgens de keeper op het verkeerde been zette. Met deze 1-3 was het verzet van Hekelingen gebroken.

Vervolgens testte Strootman de keeper nogmaals maar deze pareerde de bal fraai. Uit een carambole kwam de bal voor de voeten van Heijboer die de bal fraai tegen de touwen volleerde en zo de 1-4 op het scorebord neerzette.

Het slotakkoord was ook voor Heijboer. Het was Jeffrey Zwaan die een uitstekende actie in huis had en zodoende slalomde door de Hekelingse defensie. Zijn voorzet bereikte Heijboer die de bal keurig binnenschoot. Met de 1-5 werd de eindstand bereikt.

Door deze eindsprint lijkt het erop dat Rhoon rechtstreekse handhaving nog in eigen hand heeft. Hiervoor moeten de uitslagen van aankomend weekend goed zijn wanneer Rhoon vrij is.

Dan kan Rhoon zelf het klusje klaren tegen Seolto thuis op zaterdag 27 mei. U bent van harte welkom om te komen kijken op sportpark de Omloop.

Roy van der Schee

*) fotobijschrift: de weg omhoog voor Rhoon lijkt gevonden!