• Rhoon wint in Pernis

• Onder slechte omstandigheden heeft Rhoon zaterdag de broodnodige drie punten overgehouden aan de ontmoeting met Pernis. De ploeg, die niet wilde verliezen bleek uiteindelijk sterker dan het thuisteam, dat niet kon winnen. Het doelpunt van Bart Driesse, dat het winderige treffen besliste, was een van de weinige hoogtepunten.
    Pernis startte fel en Niels Ketting moest na vijf minuten al aan de bak. Daarna nam Rhoon het initiatief zonder tot acceptabele aanvallen te komen. Het eerste gevaar kwam na bijna een half uur, toen Roy Tibboel met een kopbal bijna de Pernis doelman verraste. De voorzet kwam daarbij van Foppe Prevo, die even later opnieuw over rechts opstoomde en Vincent Kroon bereikte. Die kon Bart Driesse in stelling brengen, die fraai de 0-1 binnenschoot. Na de pauze moest Niels Ketting nog twee keer zijn kwaliteiten tonen, maar na een uur spelen had de ploeg van Ronard Venekamp de zaak weer onder controle. Na acties van Rick Donker ontstonden mogelijkheden voor Darragh Zondervan en Vincent Kroon, waarbij de keeper van de thuisclub overeind bleef. In blessuretijd had Bart Driesse met een eenzame uitbraak zijn productie kunnen verdubbelen, maar zover kwam het niet. Dat deed niets af aan de tevredenheid in het Rhoonse kamp met de kleine overwinning in een wedstrijd, die om meerdere redenen nooit aantrekkelijk kon worden. Scheidsrechter Fonseca had de derby, waarin flinke belangen op het spel stonden, uitstekend in de hand.