• Rhoonse vrouwen weer gestart, vrijdag op Rhoon

• Nadat vorig seizoen hun eerste seizoen door Corona plots werd afgebroken, jammer voor hen omdat ze stijf bovenaan stonden, zijn de dames van de 7x7 30+ competitie opnieuw begonnen aan een vrijdagavond-competitie in het nieuwe seizoen.

Tot op heden gaat dat hen ook nu weer voorspoedig af. Vier wedstrijden gewonnen, 12 punten en een doelsaldo van + 25 (25 voor en 0 tegen). Het team is een beetje aangepast omdat de grote gangmaker van vorig jaar, Patty Damsma, op vrijdagavond niet meer beschikbaar is. Zij heeft met haar functie in de begeleiding van Feyenoord VR1 op vrijdagavond geen tijd meer omdat die dan hun landelijke competitie spelen. Afgelopen zondag zagen we haar nog actief langs de lijn bij de klapper tegen Ajax VR1 en ze heeft aan enthousiasme en het vieren van doelpunten nog weinig ingeboet.

De Rhoon VR1 30+ selectie is sowieso ruim opgezet, daar veel van hen inmiddels moeder en/of werkend zijn en ook zij op vrijdagavond soms andere prioriteiten hebben. Maar ze hebben er wel zin in en vertegenwoordigen de clubkleuren met verve. Uiteraard hebben ze een mooi verleden gehad bij vv Rhoon toen ze succesvol in de zaterdagcompetitie 1e klasse speelden en dat doen ze nu dus op de vrijdagavond in de 7x7 competitie.

In al die jaren is de onderlinge binding zeer hecht, want regelmatig zien we ze terug op socials bij gezellige avondjes, weekeindjes weg of stappend en duidelijk aanwezig bij concerten en festivals.

Nieuwsgierig naar hun prestaties of gewoon eens komen kijken? Dat kan. In deze competitie wordt er wekelijks een serie wedstrijden op één complex gespeeld en vrijdagavond 8 oktober a.s. is de beurt aan v.v. Rhoon de diverse teams te ontvangen. Vanaf 20:00 spelen ze op het hoofdveld voor de kantine en in onze kantine zal de TV aan staan om zo ook Letland-Oranje te kunnen volgen.

Dus zin in een gezellig avondje? Kom gewoon naar v.v. Rhoon !