• Scheidsrechters mededelingen !

Vrijwilligers die bereid zijn om regelmatig (of af en toe) een wedstrijd te fluiten.

Je kent het wel. Je komt het veld op, klaar voor een leuke wedstrijd, maar er blijkt één man te weinig te zijn: de scheidsrechter. Dit is natuurlijk erg vervelend voor alle spelers en toeschouwers en vaak wordt er dan gezocht naar een noodoplossing en wordt er een ouder gevonden die wel wil fluiten. Bij onze vereniging is het al heel gebruikelijk, voor veel teams, dat de thuiswedstrijden worden gefloten door één van de ouders. Ons team van vaste scheidsrechters is te smal om elke wedstrijd van een officiële scheidsrechter te kunnen voorzien. En dit seizoen heeft onze vereniging weer meer teams en minder scheidsrechters dan het vorige seizoen. Wat wij willen, voetballers, ouders en verenigingsleden, is dat elke wedstrijd op onze velden door een bekwame scheidsrechter wordt geleid. Dus gaan we dit seizoen nieuwe scheidsrechters werven. Deze aspirant scheidsrechters en de ouders die al regelmatig fluiten gaan we helpen en opleiden.

Ben je jeugdspeler begin dan met de E en F
    Juist jonge scheidsrechters hebben we hard nodig! Zelf speel je meestal later in de ochtend of middag. Nu fluiten bijna altijd ouders, maar de E en F wedstrijden zijn een geweldige plek om te beginnen en wat ervaring op te doen. We hopen natuurlijk dat je het zo leuk vindt dat je na verloop van tijd ook hogere teams wilt fluiten. Ben je de jeugdjaren al ontstegen, maar wil je liefst eerst E en F fluiten voor je hogere teams gaat fluiten dan mag dat natuurlijk ook.

Ouders, het hoeft dus niet iedere week!
    Nee, dat mag natuurlijk wel. Je kunt opgeven welke zaterdagen je wel en niet kunt. Als we één keer in de paar weken een beroep op je kunnen doen, maak je al een hoop voetballers blij. Wij houden rekening met jouw wensen ten aanzien van teams en tijden. Bijvoorbeeld een wedstrijd voor of na die van je zoon of dochter.

Beter fluiten door ervaring en opleiding.
    Heb je een paar wedstrijden gefloten, en vind je het fluiten leuk, dan leiden wij jou graag op tot jeugdscheidsrechter of tot KNVB scheidsrechter, op kosten van de vereniging. Als je eenmaal een cursus voor scheidsrechter hebt gevolgd krijg je een tenue van de vereniging in bruikleen. Daarnaast verzorgt de vereniging alle materialen die je nodig hebt. Het plezier en de vruchten van het regelmatig in beweging zijn, krijg je cadeau.

Je hebt dit deel van het bericht bereikt?
    Dan kun je niet anders dan je opgeven als scheidsrechter!
    info@vvrhoon.nl

Daar kun je ook terecht met al je vragen.

Groet,

bestuur vv Rhoon