• v.v. Rhoon kiest voor de jeugd

• Omdat de selectie van v.v. Rhoon al aan de “rijpere” kant is qua leeftijd heeft de technische staf van jeugd en senioren zich in de voorbereiding op het nieuwe seizoen  ingespannen om ruimte te maken voor de jeugd. Door het aantal selectiespelers en teams uit te breiden moet een natuurlijk verjongingsproces in gang worden gezet waarbij kwalitatief en talentvolle jeugd de kans krijgt om door te stromen.

Eerder was al bekend dat de meer ervaren sterkhouders Robin Driesse (23 - BVV Barendrecht) en Brandon Taylor (27 – OVV) de overstap naar Rhoon zouden maken. Daartegenover staan het vertrek van Foppe Prevo (stopt met prestatievoetbal), Niels Ketting (idem) en Niels Molendijk (naar Abbenbroek).

Maar inmiddels is bekend dat na dit abrupt gestopte voetbalseizoen er ook een aantal jonge spelers uit de voormalige jeugd van Rhoon weer terugkeren op het Rhoonse nest en er schuift ook eigen talent van de JO19 door. Derhalve hebben trainers Ronard Venekamp, Roy van der Schee, Suresh Debidin en keeperstrainer Hans Verhart straks een ruime keuze binnen de groep om op sterkte en kwaliteit door te gaan selecteren.

Vanuit SV Poortugaal komen 7 jeugdspelers naar Rhoon die hopen zich hier in de eerste selectie te kunnen spelen. Een aantal daarvan komen dus terug naar de oude liefde zoals Reno Nieuwdorp (19), Sam den Hoed (20) en Kevin Hoedeman (19). Verder hebben ook Jordy Fonville (19 – ex WCR), Kevin Groter (20 – ex Oude Maas) , Wouter van Rooyen (18 – ex Oude Maas) en Rick Bonninga (18 – ex Oude Maas die ook nog bij Excelsior Rotterdam heeft gespeeld) zich gemeld bij onze vereniging.

Dat geldt ook voor Tainilio Da Veiga die via de KNVB, na een omzwerving via Rhoon en Alexandria’66 naar Amsterdam, overschrijving heeft aangevraagd van AFC terug naar Rhoon omdat hij hier in de buurt gaat wonen en werken.

Last but not least natuurlijk ook de eigen jeugd die doorschuift uit onze JO19 naar de senioren selectie. Een flinke en niet onbelangrijke aanwas vanuit de jeugd ook, want daar ben je als club en met de jeugdopleiding toch steeds voor bezig. Regelmatig worden onze  talenten weggelokt, dan is het des te leuker als die talenten weer terugkeren of als er een talentvolle lichting  doorschuift, en dat zien we dus komend seizoen gebeuren.

Na de zomer (of wellicht nog eerder als er eventueel nog met O23 geoefend kan worden), zien we bij de seniorenselectie de volgende jeugdspelers uit eigen kweek van de JO19 (de vroegere A-selectie) terug: Gio de Blok, Kevin van de Bos, Sam Hahn, Max van de Poel, Rens Polak, Robin Schepers en Kai Sparreboom.

De overschrijvingstermijn loopt weliswaar nog tot 15 juni maar met deze veelbelovende groep hoopt v.v. Rhoon in elk geval voor de toekomst weer gesteld te staan en mee te kunnen doen om de prijzen in de diverse competities.

Tot slot wordt het belang voor de jeugd bij v.v. Rhoon ook nog onderstreept omdat er vanaf 6 mei weer met de jeugd getraind zal gaan worden aan de Omloopseweg. Dat kost de nodige aanpassingen en inspanningen maar dat heeft de organisatie er graag voor over. Het zal in fases worden opgestart, een getrapte variant – hoe toepasselijk.

Lees er meer over op onze site : https://www.vvrhoon.nl/trainen-in-coronatijd-bij-v-v-rhoon