• Van de bestuurstafel 15 mei

• We zijn inmiddels weer een paar weken verder en er lijkt licht aan het eind van de tunnel. We kunnen ons gaan richten op een verdere opening van de mogelijkheden om weer met onze liefhebberij “voetballen” bezig te zijn. Graag maken we u deelgenoot van een aantal initiatieven en besluiten die we met het oog op de toekomst hebben genomen vóór en ín het belang van onze vereniging in deze turbulente tijden:

Tegemoetkoming contributie

Het bestuur heeft de balans opgemaakt van een jaar met COVID-19 maatregelen en denkt dat het goed is om de leden tegemoet te komen in de kosten nu ze geen optimaal gebruik hebben kunnen maken van alle faciliteiten. We hebben derhalve een inventarisatie gemaakt, rekening houdend met de verschillen in contributie en onze financiële speelruimte, en hebben dan ook tot de volgende tegemoetkoming besloten:

• Alle jeugdspelers krijgen voor het nieuwe seizoen 2021-2022 een trainingspak t.w.v. 40€
    • De senioren krijgen een vergoeding van € 50,00 op de clubpas, te besteden in de kantine
    • De Trappers krijgen een vv Rhoon clubpas met een tegoed van 20,00 € pp
    • De 7x7 vrijdag krijgen een clubpas met een tegoed van 200 €/team
    • De dames van de 7x7 vrijdagavond competitie 35+ krijgen ook 20€ pp tegoed op een clubpas

Uitgangspunt en voorwaarde is wel dat men het huidige en komend seizoen lid blijft van v.v. Rhoon en de contributie voor dit en het seizoen 2021-2022 betaald is.

De v.v. Rhoon clubpas

De v.v. Rhoon clubpassen zullen na de zomervakantie worden uitgedeeld, waarbij ook de vrijwilligersvergoeding in werking zal gaan treden zoals voorgesteld in de ALV van 6 juli 2020. Over deze clubpassen volgt binnenkort nadere communicatie, nu de terrassen weer open mogen en er met een afhaalpunt weer geschonken en betaald kan worden zal het system verder worden uitgerold en uitgetest. Met als doel dit na de zomervakantie als cashless betaalmiddel te gaan gebruiken ook.

Coördinator jeugdbeleid

Het bestuur is verheugd te kunnen melden dat wij met Dennis Drenthe de afspraak hebben gemaakt dat hij bij v.v. Rhoon gaat beginnen als coördinator jeugdbeleid. Hij zal zich later deze week verder voorstellen en zijn motivatie en werkmethodiek verder toelichten via een bericht op de website. Het bestuur heeft er alle vertrouwen in dat we met zijn aanstelling bij de jeugd de nodige impulsen kunnen geven aan de opleiding van zowel de spelers alsmede ook de trainers en we kijken dan ook uit naar het in praktijk brengen van zijn ruime expertise op dit gebied en zijn aanpak. Wordt vervolgd.

Clubtoernooi 2e Pinksterdag

Binnen de mogelijkheden die, als het goed is, vanaf dinsdag gaan gelden m.b.t. de COVID-19 versoepelingen, willen we proberen om op 2e Pinksterdag een 7x7 toernooi te organiseren voor spelers van 17 – 27 jaar. Opgeven per team kan bij martvanginkel@gmail.com en bij voldoende deelname zal Mart de teams informeren over tijdstippen en wedstrijden. Het terras mag dan open zodat we daar een verkooppunt kunnen maken. Ook de keuken zal open zijn en de bestelling zal bij een uitgifteloket buiten worden afgerekend en bezorgd. Let wel dat de kleedkamers, douches en kantine nog steeds gesloten moeten blijven vanwege de ingestelde maatregelen.

Het nieuwe sportcomplex

Komende week (dinsdag 18 mei – 19:30) is er eerst weer een overleg in het Beraad Advies en Ruimte over de toekomstige locatie voor de verenigingen die weg moeten van complex de Omloop. https://raad.albrandswaard.nl/Vergaderingen/Beraad-en-Advies-Ruimte-AW/2021/18-mei/19:30

Waarna het voorstel als het goed is in de Gemeenteraad komt op maandag 31 mei om 20:00 uur https://raad.albrandswaard.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad-AW/2021/31-mei/20:00

Het 75-jarig jubileum

Zal helaas niet uitgebreid gevierd kunnen worden zoals eerder al gemeld. Er zal eind mei een jubileummagazine worden uitgegeven, maar gezien de beperkingen (geen publiek etc.) zal er verder weinig feestelijkheden plaats kunnen vinden. We hadden gehoopt om samen met de buren, die ook jubileren, wat wedstrijden te spelen maar ook dat kan vooralsnog niet doorgaan. We zullen deze activieiten pas na de zomer of tot volgende zomer moeten uitstellen helaas.

De jubileum wijnactie samen met het Wijnhuis loopt gelukkig wel goed en ook onze historische website, met 75 jaar verleden tot heden van de club raakt steeds verder gevuld en druk bezocht. Nog niet gezien? Kijk gerust op www.vvrhoon-historie.nl en beleef de roemruchte historie van je club!

Namens het bestuur
    Wim Gé Warnaar - secretaris