• Vrouwen 30-plus kennen uitstekende start

• Al eerder hebben we geschreven over een “nieuw” damesteam dat onze kleuren gaat vertegenwoordigen op de vrijdagavond 7x7 competitie. De meeste speelsters kennen we uit hun succesvolle periode bij v.v. Rhoon van een paar jaar geleden, waar ze in de zaterdag hoofdklasse A met succes speelden en menige titel en prijs in de wacht hebben gesleept.

Inmiddels zijn ze allemaal iets ouder (wellicht ook wijzer) geworden en verliefd, verloofd, getrouwd of een partnerschap waarin de meesten inmiddels ook als moeder door het leven gaan. Maar het voetbalbloed en de onderlinge band tussen de “meiden’ van het team bleef al die jaren bestaan en “het spelletje” bleef boeien.

Vandaar dat ze besloten hebben om weer actief het veld op te gaan, en ingeschreven hebben bij v.v. Rhoon. Nu op een half veld en op de “vrije" vrijdagavonden, in de najaarscompetitie Vrouwen 30+ 7x7. Daarin spelen ze een volle competitieronde bij één vereniging op een avond, verdeeld over diverse onderlinge wedstrijden in een poule van 5 regionale clubs.

Dat ze het voetballen nog niet verleerd zijn blijkt wel uit de eerste competitierondes die ze gespeeld hebben. Zowel op het complex van Zinkwegse Boys als bij Brielle zijn ze in 8 wedstrijden de sterkste gebleken en staan dan ook stijf bovenaan in de rangschikking.

Op 30 oktober is er weer zo’n competitieronde op het terrein van en bij FC Vlotbrug (Hellevoetsluis) en op 27 november spelen ze de “thuisronde” op ons complex in Rhoon.

Afhankelijk van de ontwikkelingen rond Corona hopen we dat er dan weer publiek aanwezig mag zijn om de verrichtingen van deze dames mee te maken en ze daarbij aan te moedigen.

Volg ze via de teams pagina bij de senioren https://www.vvrhoon.nl/rhoon-vr301-ve-vrijdag-speeldag-vrouw